söndag 16 oktober 2016

Koh Wai och slutet på resan

Nästa morgon tog jag båten till Koh Wai. Jag tog den långsamma stora träbåten. Trevlig att åka med och det är ju ändå så himla nära så man behöver inte pressa tiden med speedboat.
Dagen innan hade jag fått höra av några lokalbor att pirerna på Koh Wai tagit stryk i den senaste stormen. Det kan man ju lugnt säga! Tre pirer/bryggor hade helt spolats bort. Istället för att gå av vid Paradise som jag hade planerat så fick jag snällt åka med runt ön till Koh Wai Resorts brygga - den enda fungerande. Sedan var det bara att börja gå. Och klättra. Det finns alltså inga vägar på ön, utan bara stigar. Koh Wai må vara liten, men ändå ganska vild på sina ställen. Det hade säkert varit en trevlig promenad om jag haft riktiga skor och varit utan packning - med flippflopps och stor ryggsäck så blev jag rejält svettig innan jag (en timme senare) var framme vid Good Feeling. Good Feeling hade inga lediga rum, så jag gick vidare några meter till Paradise. Där fanns det en ledig bungalow. Det var den minsta bungalow jag sett, men läget var det inget fel på!
Min bungalow. Hela min bungalow....
Min uteplats


Jag skulle kunna skriva massor om hur härligt det var på Koh Wai. Men jag nöjer mig med att lägga upp ett gäng bilder istället:
Vattnet är så klart!

Ibland lägger segelbåtar till utanför

Den vilda kusten på södra sidan

Lätt att träffa trevliga människor

Vänliga strandhundar

Lätt att trivas

Det blev en hel det snorklande och slappande. Härligt! Vem behöver eget badrum? Eller fläkt? Eller lyse på natten? Inte jag tydligen! Jag funderar på att åka tillbaka i vinter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar